ERASMUS +
Nume: Hetea Mariana - director
Mariș Monica - Lenuța - educatoare
Bordea Larisa-Andrea -profesor limba engleză
Școala: Școala Gimnazială ,,Pelaghia Roșu,, Mărișel
Titlu curs: Extraordinary; ICT in Inclusive Educațion
Locație: Spania și Grecia
Perioada: 22.08.2022- 26.08.2022
7.08.2023- 11.08.2023
Școala Gimnazială „Pelaghia Roșu” Mărișel este partener în cadrul Consorțiului Erasmus+ coordonat de Inspectoratul Școlar Județean Cluj prin acreditarea Erasmus+ în domeniul Educație Școlară nr. 2020-1-RO01-KA120-SCH-095366 care se va derula până în 2027 și care va permițe accesul la mobilitate europeană cu scop de formare continuă a cadrelor didactice din școlile din mediul rural membre ale consorțiului.
Obiectivele proiectului de acreditare sunt următoarele:
Dezvoltarea până în 2027 prin mobilitate europeană a calității predării în școlile rurale prin digitalizare, internaționalizare si implicare în rețea de scoli a cadrelor didactice, elevilor și părinților intr-un dialog inter-generațional.
Dezvoltarea până în 2027 prin mobilitate europeană a calității predării în școlile rurale prin educație incluzivă, internaționalizarea practicilor si implicarea în rețea de școli a părinților prin conștientizare și participare activă.
Dezvoltarea până în 2027 prin mobilitate europeană a calității predării în școlile rurale prin inovare, creativitate, proiecte de cetățenie activă, antreprenoriat și promovarea în rețea de scoli a ocupațiilor creative.
Consoțiul ReSTART pentru educație de calitate cuprinde unități de învățământ preuniversitar din mediul rural, care apreciază ca dificilă accesarea finanțării pentru mobilități prin Programul Erasmus+ și care, împreună, capacitează resursele de care dispun pentru a gestiona activitățile programului într-un mod eficient.
Rolul coordonatorului consorțiului este de a facilita accesul la finanțare pentru mobilitate, în scop de educație și formare continuă, asigurând cooperarea între aceste unități de învățământ preuniversitar beneficiare și furnizorii de formare, precum și între unitățile de învățământ preuniversitar și alte unități de învățământ preuniversitar beneficiare de formare, participante la aceleași activități de formare, cu potențial de viitoare colaborări transnaționale, pe de altă parte.
În contextul elaborării unei analize de nevoi, cele mai importante provocări/nevoi pentru unitățile de învățământ din mediul rural, sunt următoarele:
Inspectoratul Școlar Județean Cluj își propune sprijinirea unităților de învățământ preuniversitar din mediul rural, în scopul transformării comunității pentru a face față provocărilor prezentului, prin intermediul participanților la mobilități și prin implicarea largă a celorlalte cadre didactice, a elevilor și părinților, dar și prin demararea de parteneriate AMBASADOR, inițiate de partenerii consorțiului în baza a 3 viziuni particulare de transformare: DIGI-ȘCOALA, ȘCOALA INCLUZIVĂ, ȘCOALA INCUBATOR DE IDEI.
Școli partenere și beneficiare an I și II acreditare: Şcoala Gimnazială Chiuieşti, Școala Gimnazială Așchileu Mare, Şcoala Gimnaziala ,,Gheorghe Șincai” Florești, Şcoala Gimnazială ,,Avram Iancu” Beliș, Școala Gimnazială Călățele, Școala Gimnaziala Cășeiu, com. Cășeiu, Școala Gimnazială Țaga, Şcoala Gimnazială ,,Pelaghia Roșu” Mărișel, com. Mărișel, Şcoala Primară Fizeșu Gherlii, Şcoala Gimnazială Ceanu Mare, Școala Gimnazială ,,Alexandru Vaida Voevod” Bobâlna, Şcoala Gimnazială Câțcău, Şcoala Gimnazială Răchițele, Şcoala Gimnazială ,,Liviu Dan” Mociu.